MI A KÜLÖNBSÉG A KÖZÉRDEKŰ BEJELENTÉS ÉS A PANASZ KÖZÖTT?
KÖZÉRDEKŰ BEJELENTÉS
Olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása, illetőleg megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja és tárgya alapján a Szerencsejáték Felügyelet feladat és hatáskörébe tartozik.
A közérdekű bejelentés javaslatot is megfogalmazhat.
PANASZ
Olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más – így különösen bírósági, közigazgatási – eljárás hatálya alá. Ezen kérelem tehát nem eshet a Szerencsejáték Felügyelet feladat és hatáskörébe tartozó közigazgatási eljárások hatálya alá, azonban a panasz kivizsgálására a Szerencsejáték Felügyelet jogosult.
A panasz javaslatot is tartalmazhat.
Közérdekű bejelentéssel vagy panasszal bárki élhet a Szerencsejáték Felügyelet felé olyan tárgykörben, amelyben az eljárásra az Szerencsejáték Felügyelet jogosult. Kérjük, hogy a bejelentés megtétele, a kérelem benyújtása során minél pontosabb, részletesebb, leíróbb információkat közöljön a bejelentés/panasz megalapozottságának elbírálása és az ügy kivizsgálásának elősegítése érdekében. A közérdekű bejelentés és panasz benyújtása illetékmentes.
A közérdekű bejelentés vagy panasz vizsgálatát az Szerencsejáték Felügyelet a Kbtv.-ben foglaltak alapján végzi.
Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a panasz, illetve közérdekű bejelentés megtételekor közölje a bejelentő azonosítására alkalmas személyes adatokat (név, lakcím), ennek hiányában az azonosíthatatlan személy által tett panasz vagy közérdekű bejelentés vizsgálatát a Szerencsejáték Felügyelet mellőzi.
E rendelkezés alkalmazásától hatóságunk eltekinthet és a panaszt vagy közérdekű bejelentést megvizsgálja, ha a panasz vagy a közérdekű bejelentés alapjául súlyos jog- vagy érdeksérelem szolgál.
Szerencsejáték Felügyelet
1372 Budapest, Pf. 431
Személyesen a Szerencsejáték Felügyelet központi ügyfélszolgálatán vagy vidéki kirendeltségeinek egyikén, a mindenkori ügyfélfogadási rend szerint.
Telefonon a +36 (1) 550 2500 központi számon.
A bejelentés rögzítéséhez nincs rendszeresített SZF űrlap vagy nyomtatvány.
Közérdekű bejelentést a közérdekű bejelentések védett elektronikus rendszerében is tehet, melyről bővebb információt a panaszokról és közérdekű bejelentésekről szóló 2013. évi CLXV. törvényben (Kbtv.) olvashat.
A közérdekű bejelentés vagy panasz megalapozottságát a beérkezéstől számított 30 napon belül kell elbírálni. Amennyiben az elbírálást megalapozó vizsgálat 30 napnál hosszabb időt vesz igénybe, a vizsgálat határidejének meghosszabbításáról a bejelentő írásbeli tájékoztatást kap. A korábbival azonos tartalmú, ugyanazon panaszos vagy közérdekű bejelentő által tett ismételt panasz vagy közérdekű bejelentés vizsgálata a Szerencsejáték Felügyelet által mellőzhető. A panasz vagy közérdekű bejelentés vizsgálata mellőzhető akkor is, ha a panaszos a sérelmezett tevékenységről vagy mulasztásról való tudomásszerzéstől számított hat hónap után terjesztette elő panaszát. A sérelmezett tevékenység vagy mulasztás bekövetkeztétől számított egy éven túl előterjesztett panasz érdemi vizsgálat nélkül elutasításra kerül.
A panaszost vagy a közérdekű bejelentőt nem érheti hátrány a panasz vagy a közérdekű bejelentés megtétele miatt. Minden, a közérdekű bejelentő számára hátrányos intézkedés, amelyre a közérdekű bejelentés miatt kerül sor jogellenesnek minősül akkor is, ha egyébként jogszerű lenne. (Kbtv. 11. §)
Amennyiben a panasz vagy a közérdekű bejelentés alaposnak bizonyul, az eljárásra jogosult szervnek gondoskodnia kell:
- a jogszerű vagy a közérdeknek megfelelő állapot helyreállításáról, illetve az egyébként szükséges intézkedések megtételéről,
- a feltárt hibák okainak megszüntetéséről,
- az okozott sérelem orvoslásáról és
- indokolt esetben a felelősségre vonás kezdeményezéséről.
A közérdekű bejelentés vagy panasz kivizsgálása során Felügyeletünk adatkezelőként az önkéntesen megadott személyes adatokat kezeli. Adatvédelmi Tájékoztatónk az alábbi linken érhető el: Adatvédelmi tájékoztató a Szerencsejáték Felügyeletnél panasszal, közérdekű bejelentéssel élők személyes adatainak kezeléséről.
Az Ön közérdekű bejelentés vagy panasz során megadott adatai egyértelmű hozzájárulása nélkül nem hozhatóak nyilvánosságra. Személyes adatait a jogszabályban meghatározott eseteken kívül, illetve az Ön kifejezett hozzájárulása nélkül hatóságunk csak a közérdekű bejelentés, illetve panasz alapján kezdeményezett eljárás lefolytatására hatáskörrel rendelkező szerv részére adhatja át, amennyiben a panasz, illetve közérdekű bejelentés nem az eljárás lefolytatására jogosult szervhez került benyújtásra, valamint az alább ismertetett esetekben.
Felhívjuk figyelmét, amennyiben nyilvánvalóvá válik, hogy Ön rosszhiszeműen, döntő jelentőségű, valótlan információt közölt, és
- ezzel bűncselekmény vagy szabálysértés elkövetésére utaló körülmény merül fel, személyes adatait az eljárás lefolytatására jogosult személy vagy szerv részére hatóságunknak át kell adnia,
- alappal valószínűsíthető, hogy másnak jogellenesen kárt vagy egyéb jogsérelmet okozott, személyes adatait hatóságunknak át kell adnia az eljárás kezdeményezésére, illetőleg lefolytatására jogosult szervnek vagy személynek kérelmére.